איך בוחרים מגפי רכיבה לאופנוע

מגפי רכיבה לאופנוע

רכיבה על אופנוע קיימת שבה סיכונים רבים לכן על רוכב האופנוע לרכוש אביזרים אשר יגנו עליו וימנעו ממנו פציעות ונזקים גדולים לחלקי גופו השונים הנמצאים ברמת סיכון גבוהה. הרגליים ואזור כפות הרגליים הם האיברים הראשונים להיפגע היות שהאופנוע הוא דו גלגלי ובדרך כלל בתאונה הרוכב נופל ונשכב על הצד ולכן הרגל תהיה הראשונה לבלום את הנפילה ולהיפגע בשל הפגיעה בה. ולכן רצוי וחובה לאבזר את הרגל בנעלי ובמגפי רכיבה מתאימות.

סוגים שונים של מגפי רכיבה לאופנוע

קיימים סוגים שונים של מגפי רכיבה. חשוב לבחור את מגפי הרכיבה הרצויים והנחוצים לרוכב האופנוע בהתאם למטרות להם נועדו. רוכב אופנוע הנוהג לרכב בכבישים יום יום ירכוש מגפי רכיבה כביש. רוכב אופנוע הרוכב בשטח הררי ואינו סלול כמו כביש ירכוש מגפי רכיבה שטח. שהם מאסיביות וממוגנות יותר ממגפי רכיבה כביש, היות שבשטח קשה יותר לרכב וקיימים בו סיכונים גבוהים יותר לרגליים ולכפות הרגליים. 

יש כמה סוגים של מגפי רכיבה לכביש, מגפי רכיבה קצרים המיועדים לרוכב אופנוע הרוצה להיות מוגן וקליל ומגפיים המספקות כיסוי ואחיזה יוצאי דופן .הגזרה הנמוכה מקנה להם מצב אידיאלי לרכיבה בכל מקום. המגף השמאלי תוכנן לרמת דיוק מושלמת בעת העברת הילוכים והגנה מפני האגזוז. מגפי הרכיבה עשויים עור סינטטי עם ציפוי TPU לחיזוק באזורי פגיעה קריטיים אצבע ועקב וקיים בו אבזם בעל סגירה פשוטה קלה לנוחות הנעילה של המגפיים. 

אורח החיים של רוכבי האופנוע 

מגפי שטח חייבים לספק הגנה מרבית עבור רוכב האופנוע היות שהוא רוכב רכיבה אגרסיבית יותר מרוכב על הכביש. רוכב האופנוע עלול להיתקל בסלעים ולקבל מכות מאדמת הטרשים בשטח שהוא רוכב בו. לכן חשוב החומר ממנו עשויות הנעליים, ועל אופן שבו הן מגינות באופן קשיח על הקרסול ועל כפות הרגליים וסוליית המגף חייבת להיות מיוצרת בפרופיל נמוך המותאם לאופנוע שיש בו תומך קרסול להגנה מיטבית על הקרסול במקרה של פגיעה בו. 

יש יצרנים המוסיפים רכיבי אלומיניום ופלדה אשר חלקם ממוקמים בתוך הבד וחלקם נמצאים בקדמת המגף אשר הופכים את המגף לקשיח ביותר. למגפי השטח מוסיפים חלקי עור אמיתיים, עור זה הקיים בשכבות עבות מונע שפשופים של הרגל וסופג את החום הנוצר ממנוע האופנוע. קיימים מגפי שטח המאובזרים ברכיבי גומי בראש המגף כדי לספק איטום מוחלט מגשמים ובוץ, כיוון שהם מונעים חדירה של מים לתוך מגפי הרכיבה. 

כמו כן מגפי שטח המקצועיים יותר בעלי מגף פנימי אשר מאפשר לרגל תנועה קלה וחלקה בתוספת בד גמיש אשר מזריקים לתוכו חומרים שונים להגמשה מקסימלית בזמן הרכיבה על האופנוע בשטחים השונים.

כאשר רוכשים מגפי רכיבה בוחנים את כל הפרמטרים ובהתאם לכך רוכשים את הדגם שהוא המתאים ביותר.

אודות אילון אוריאל

אילון אוריאל כותב בלוגים כבר משנת 2018. ברוכים הבאים לבלוג שלי כאן תמצאו עמון מידע שימושי על כל מה שאתם צריכים לדעת על עולם האינטרט בהמון תחומים. המון מידע מקצועי וניסיון חיים אישי שלי שאני שמח לשתף איתכם. בנוסף מעדכן אתכם במבצעים ומוצרים שכדאי לרכוש באינטרנט בכל תחום.

פוסטים אחרונים שכתבתי

דילוג לתוכן